Чим мене вразили Трускавець та Дрогобич. «Мандри країною» з Лілією Рубан

Чергова коротка, але дуже насичена подорож. Я вкотре закохалась у свою Україну. Сподіваюсь, що наша розповідь передасть вам хоча б частку моїх власних вражень

КУРОРТНИЙ ТРУСКАВЕЦЬ

Відомий бальнеологічний курорт України вперше письмово згадується у 1469 році. Знайомство з міським головою Наталія Поліщук, заслужений художник України, познайомила нас із
мером Трускавця. Міський голова Андрій Кульчинський є лікарем. Ми подарували меру наші традиційні сувеніри, а він нам — книгу із фото Трускавця.

Початок екскурсії

Роман Маєвич — директор Трускавецького інформаційно-курортного центру, де можна отримати всю інформацію для мандрівок по місту та безкоштовні карти. Цікава послуга від інформаційного центру — шлюб за добу. Нашим екскурсоводом стала пані Марія Курищук, науковий працівник музею історії міста-курорту Трускавця. Один з найвідоміших будинків міста — вілла «Гопляна», зараз це художній музей.

Музей Михайла Біласа

Наталія Леонова — зберігач фондів художнього музею Михайла Біласа. Музей діє з 1992 року, Михайло Білас вважається одним з найкращих художників-текстильників минулого сторіччя. Тут зберігаються його гобелени, аплікації, що висвітлюють життя та обряди бойків і гуцулів, та навіть ікони.

Трускавчани запрошують в гості

У Трускавці є багато віл, куди можна приїхати на відпочинок. Одна з найвідоміших — вілла «Вікторія». Ось палац культури імені Т. Г. Шевченка, де відбуваються всі масштабні культурні події міста. А ось гарні трускавчанки у вишиваному українському одязі, адже ми приїхали до Трускавця саме у День вишиванки. У місцевому костелі можна почути органну музику щовечора.

Дегустація лікувальної води

Біля бювету мені подарували куманець, аби я могла пити лікувальну воду. У залах бювету № 1 подають охолоджену та підігріту знамениту «Нафтусю», а також «Софію» і «Марію». Нам дозволили відвідати місце, де формується родовище води «Нафтуся». Окремо стоїть насосна станція, яка перекачує воду з джерел до бювету. Ми пройшлися стежкою здоров’я, а потім пан Роман відвів нас до ресторану Na Horyzonti. Після трапези ми пішли на центральну площу, де святкували День вишиванки.

Трускавецький музей

Музей Трускавця зберігає історичні свідоцтва розвитку культури з часів княжої доби. Вишитий одяг відрізняється від усіх примірників з інших регіонів України. Галина Коваль — директор музею міста-курорту Трускавця. Велике враження на мене справила експозиція, що присвячена визвольній боротьбі українців.

В гостях у художниці

Наша знайома, заслужена художниця України Наталія Поліщук, зустріла нас на вході у свій будинок. У вітальні виставка її робіт. Мені дуже сподобалось у цієї талановитої жінки. Ми пообіцяли обов’язково прийти знов.

Прощання з Трускавцем

Насичений знімальний день завершився чудово. Нам зробили подарунок — відпочинок у MOLDOVA Wellness & SPA. Інфраструктура спа-центру включає: великий плавальний басейн, два дитячі басейни, два басейни з водою Мертвого моря, шість саун, фітобар, масажний кабінет. Я скористалась усіма послугами та дуже гарно відпочила. Завітайте в Трускавець, ви отримаєте величезну насолоду та користь для здоров’я.

ДРОГОБИЧ

Місто засноване князем Володимиром та славиться родовищами солі. Та ще тут цікава історія і самобутня культура. Монастир капуцинів Отець Олег Турків розповів нам історію цього місця біля церкви Святих мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії. Це колишній монастир отців капуцинів, тут приймають дітей та влаштовують для них цікаві заходи.

Екскурсія містом починається з ратуші

Ми завітали до ресторану Tarantino і гарно поснідали. На площі Ринок нас зустрів пан Олександр Сабінін, менеджер туристичного центру Дрогобича. Ми зайшли до ратуші. Тут пані Ірина Марків розповіла нам про ратушу. Цікаво, що вежа на 100 років старша за всю ратушу. Ми піднялись по 156 сходинках на вежу. Цікава традиція Дрогобича вітати новонароджених або знов прибулих мешканців. Якщо народжується дівчинка, з вежі ратуші лунає вальс, якщо хлопчик — марш. З вежі я побачила будівлю, до якої вирішила сьогодні потрапити.

Прогулянка триває

Ми зупинились на каву у кав’ярні «Локаль на Панській». Тут ми не лише скуштували смачні десерти та каву, а й зустрілись із місцевим митцем Олександром Максимовим. Він показав нам свої мозаїки, якими прикрашений Дрогобич. Прогулюючись вулицею Шевченка, ми побачили гарний маєток Раймунда Яроша, колишнього бургомістра. Нарешті ми дійшли до костелу Святого Варфоломія, будівлі XVI століття, яку я бачила з ратуші. На жаль, ми не змогли туди зайти.

Синагога

Ми побачили місцеву синагогу, одну з найбільших і найкрасивіших у Європі. Пан Леонід Гольберг розповів нам про неї. Ми зайшли всередину та побачили на власні очі синагогу XVIII століття.

Унікальна дерев’яна церква

Біля церкви Святого Юра ми зустріли пані Лесю Летнянчин, яка нам радо розповіла про цю унікальну дерев’яну споруду. На цьому місці з XV сторіччя була церква, яка горіла тричі, а в XVII сторіччі вона набула свого теперішнього вигляду. Всередині автентичні розписи — стінопис на брусах. Церква працює лише тричі на рік, це більш музей. Цікаво, що ця будова містить одразу дві церкви: на другому поверсі знаходиться церква Введення в храм Пресвятої Діви Марії зі своїм окремим іконостасом.

Діюча солеварня XIV століття

Пан Олександр привів нас на найстарішу в Україні солеварню, що працює з 1390 року. Тут готують виварну сіль, найякіснішу. Про це місце нам розповіла екскурсовод пані Оксана Бунда. Тут ми побачили шахту з дерев’яними конструкціями XV століття.

Прощання з Дрогобичем

Останнім пунктом нашої подорожі став монастир Святих апостолів Петра і Павла. Це велика гарна будова, яку обов’язково раджу відвідати. Пан Олександр подарував нам буклет із фото визначних місць Дрогобича. Дрогобич та Трускавець вразили мене своїми скарбами. Це гарні компактні міста, де сконцентрована історія і культура України. Сподіваюсь, наше відео стане вам у нагоді, коли ви приїдете сюди.